Dinamik Fiyatlama ile Daha Çok Kazanın

08/09/2022

Uçak biletlerinde, online otel rezervasyonlarında kullanılan fiyatlama yönteminde her şeyin fiyatı her an değişiyor. Hatta satınalma işlemini uzatırsanız para ödeme adımına geldiğinizde fiyat değişti uyarısı alabiliyorsunuz. Maliyetler bu kadar hızlı değişmeyeceğine göre neden dinamik fiyatlamaya ihtiyaç duyuyor bu şirketler? Tabii ki daha fazla para kazanabilmek için.

Dinamik fiyatlamanın mantığı, 100 TL’ye satabileceğim bir ürünü yada hizmeti neden daha ucuza satayım? Aynı şekilde hiç satamayacağın bir ürünü neden olabilecek en düşük fiyata satıp az da olsa para kazanmayayım veya zararımı en düşük seviyeye çekmeyeyim. 

Peki nereden biliyor bir ürünün satılabilecek en iyi fiyatının ne olduğunu? Rakip fiyatlarını, arz talebi, müşterinin dönemsel olarak değişen ilgisini takip ediyor. Bunu anlık olarak yapıyor. Elinizde yada yazılımınızda bir fiyat listesi olmuyor. Bunun yerine fiyatı her sorulduğunda söyleyen bir yazılımınız oluyor.

Dinamik fiyatlama o kadar ileri gitmiş ki Amazon, her müşteriye ayrı fiyat belirliyor. İki kişi yan yana, farklı hesaplardan aynı ürüne baktıklarında farklı fiyat görebiliyorlar. Bunu yapmak bana mantıklı gelmiyor işin doğrusu, güven sarsacak bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Yine de koskoca Amazon mutlaka test etmiştir ve bu şekilde daha fazla para kazandığını görmüştür.

Sonuç olarak dinamik fiyatlamada maliyetin fiyata etkisi oldukça sınırlı. En büyük etken müşterleriniz ve rakipleriniz, arz ve talep. Müşterilerinizi doğru analiz ederseniz hem satabiliyorsunuz, hem de olabilecek en iyi fiyata satabiliyorsunuz. Yine Amazon’a baktığımda, belli dönemlerde rakiplerinin her seferinde %1 altında fiyat verdiğini görüyorum. Bunu aynı ürünü rakip satıyorsa yapıyor. Rakip fiyatını değiştirdiğinde, sistem otomatik algılıyor ve o da fiyatı güncelliyor. Üstelik bunu tek değil birçok rakibe bakarak yapıyor. Anlık fiyat değişimi her işletme için uygun değildir. Dinamik fiyatlama uygun olmasa bile fiyatların sık sık optimize edilmesi ve ideal fiyatın her ürün için yeniden hesaplanması her işletmenin ihtiyacıdır. Bu sayede işletmeler daha çok para kazanabilir, daha çok müşteri çekebilir ve tutabilir, var olan müşterilerine daha çok satış yapabilirler

Copyright © 2022 * Baran Kaya
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram